Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Бюджет-2018: Як підтримати аграріїв?


Опубликованно 13.10.2017 06:00

Бюджет-2018: Як підтримати аграріїв?

15 вересня на засіданні Кабміну було на рассмотрение проект закона о держбюджет в 2018 рік, якому запланована підтримка аграрної галузі в сумі 7,3 млрд грн. Збільшення державної підтримки 1,8 млрд грн, в порівнянні з поточним рок-є, безумовно, позитивним моментом, ale механізм * * * * розподілу містить в собі ряд недоліків на несе корупційні ризики. То, головний фінансовий документ держави на наступний рік потребує доопрацювання із врахуванням пропозицій, асоціацій в експертного середовища.

Бюджетна підтримка сільгоспвиробників в 2018 році має виступати логічним продовженням тієї урядової політики, яка була закладена з 1 січня 2017-рок. * * * * Головна особливість в том, що спецрежим ПДВ, який діяв 20 років, замінено виплатами дотацій в програмі "Фінансова підтримка сільгоспвиробників". На реалізацію програми 2017 році закладено 4 млрд грн. Виплата вказаної дотації за своєю суттю є певною "квазіакумуляцією ПДВ", яка направлена на підтримку галузей сільського господарства, орієнтованих на внутрішній ринок, що найбільш постраждали від кризової ситуації в економіці України. На відміну від інших видів державної підтримки сільського господарства, виплата бюджетної дотації відбувається в автоматичному режимі, в який мають мінімальний вплив суб'єктивні чинники (должностных лиц фіскальні организации), що мінімізує корупційні фактори. Крім, виробників з'явилася мотивація юридически реалізовувати вироблену продукцію, и означать, сплачувати POS бюджета.

При цьому потребує доопрацювання методика нарахування ПДВ. Необхідно врахувати, що більшість тваринницьких підприємств виробляють одночасно i рослинницьку продукцію, ЯКУ використовують, зокрема, для годівлі тварин. В період підготовки до посівної великі витрати на рослинницький напрямок суттєво знижують базы для дотацій, я в результаті тваринництво не отримує жодної підтримки. Також необхідно зменшити фактор сезонності для окремих галузей, коли виникає часовий зазор між витраченими ресурсов отриманням доход від реалізації.

За підсумками трьох кварталів-рок, бачимо, що у сільськогосподарських товаровиробників припинилося падіння поголів'я тварин. Із деякими застереженнями, не останню роль в цьому процесі відіграв новий механізм державної підтримки через "квазіакумуляцію ПДВ", яка фактично була єдиною державною дотацією аграріям. Інші програми державної підтримки в также время фактично не виконувалися. За такої ситуації передбачене у проекті бюджету 2018 года рок-скорочення обсягу коштів за основним діючим в 2017 році механізмом виплати дотацій із 4 до 2 млрд грн є невиправданим.

Скорочення обсягів державних дотацій через "квазіакумуляцію ПДВ" в урядовому проекті пропонується компенсувати збільшенням фінансової підтримки розвитку фермерських господарств в сільської кооперації; часткової компенсації вартості придбаної сільськогосподарської техніки в обладнання українського виробництва; підтримки галузі тваринництва, зокрема, в напрями будівництва на реконструкції тваринницьких комплексів.

Безумовно, така підтримка необхідна, але виникає питання до механізму. Для порівняння: у 2015 році було виконано лише дві програми виплати державних дотацій – фінансова підтримка заходів в apk шляхом здешевлення кредитів в 290,6 млн. грн. (96,9 % від плана рік) надання кредитів фермерським господарствам (25,6 млн. грн. – 100% от плана на рік). У 2016 році було фактично повторене виконання плану цими двома статтями – 279,8 млн. грн. (98,2 % від план 2016 рік) 14,8 млн грн. (93,6 % від план 2016 рік), до яких додалося виконання програми державної підтримки галузі тваринництва – майже 30 млн. грн. (99% від план 2016 рік). Решта программы взагалі не були виконані.

Незважаючи на таку статистику, в наступному році планується в десятки разів збільшити дотації за статтями, які, на нашу думку, мають переважно популістський природы. Адже фактично не було проведено роботи з аналізу причин невиконання cts программ навіть за значно меншими сумами. Крім, більшістю cts программы не розроблені механізми реалізації, що створює более широкое поле для маніпуляцій державними коштами на стимулювання корупції.

Якщо говорити про часткову компенсацію вартості сільськогосподарської техніки, поточному році використання зазначених коштів не перевищуватиме 250 млн грн, що становитиме половину Суми від передбачених коштів. Сьогодні показник продажу сільськогосподарської техніки вітчизняного виробництва стать близько 1,5 млрд грн. Якщо в наступному році компенсація становитиме 30% від Суми продаж, при підтримці в 945 млн. грн продажі вітчизняної техніки мають зрости майже втричі, що є неможливим. Відтак збільшення обсягу коштів за статтею часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки із 500 до 945 млн. грн. є невиправданим.

Також невиправданою є сумма підтримки в 1,6 млрд грн на часткове відшкодування вартості будівництва на реконструкції тваринницьких ферм i комплексів в доїльних залів. За підрахунками Асоціації виробників молока Асоціації "Свинарі України", загальний обсяг необхідного фінансування під зазначені цілі у 2018 році становитиме до 400 млн. грн. Когда завищенні цієї Суми існують передумови для зловживань з. бок "інвесторів" чиновників, адже фактично складной дати точну оцінку ефективності інвестиційних проектів. Крім, широко відомі факти, коли аграрії свідомо відмовляються від державних коштів за непрозорими або складними критеріями, адже вони автоматично стають заявляет, єктами інтенсивної перевірки різноманітних фіскальних органів.

Підсумовуючи, варто зазначити, що у бюджеті 2018-рок слід відштовхуватися від досвіду попередніх років i замість необґрунтованого збільшення дотацій в програмах, які можливо i не будуть реалізовані, зберегти видатки за бюджетною програмою "Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників" хоча б рівні 2017-рок – в сумі 4 млрд грн. Також потрібно збільшити обсяг компенсації банківських відсотків. Компенсація процентної ставки кредитов – це механізм, який в кілька порядків більш прозорий i зрозумілий, що мінімізує фактор корупції в шахрайства. В цьому аспекті невиправданим є скорочення Суми фінансування програми здешевлення кредитів (c. 300 млн. до 66 млн. грн.), яка сама по собі є мізерною.

В тваринництві доречно підтримувати виробників шляхом здешевлення відсоткової ставки по кредитам, и дотації виплачувати по завершенню будівництва i введення в експлуатацію тваринницького комплекс в розрахунку на фактичну голову вирощеної тварини. Саме в цьому напрямі слід спрямувати робот профільного міністерства аграрної політики в продовольства в кооперації з. урядом в Національним банком. А уряд уникне звинувачень в потуранні шахрайським схемы и сільгоспвиробники отримають дієву система підтримки.



Категория: Мнения

Бюджет-2018: Як підтримати аграріїв?


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.